وبسایت آموزشی تصاج
وبسایت آموزشی تصاج
آموزش اینترنت. نرم افزار. کتاب.مولتی مدیا.خودرو.



راه ها و روش‌های زیادی برای توییت کردن (فرستادن پیام‌های ۱۴۰ کاراکتری به سایت توییتر)‌ خوانده اید. شاید چندتایی از آنها را هم امتحان کرده باشید. کاربران فایرفاکس انتخاب‌های بسیار بیشتری از کاربران مرورگرهای Internet Explorer دارند و این البته به دلیل قابلیت نصب و نوشتن افزونه‌ برای مرورگر فایرفاکس است.

مایکروسافت هم از نسخه هفت به بعد مرورگر اینترنتی خود امکان نصب پلاگین‌ها را برای آن قرار داده‌ است اما تنوع و تعدد افزونه‌هایی که برای اینترنت اکسپلورر توسعه داده شده است به گستردگی فایرفاکس نیست. پلاگین TweetIE یکی از این پلاگین‌هاست که برای استفاده در IE توسعه یافته شده است. این پلاگین به کاربران این مرورگر کمک می‌کند تا نظر خود را در مورد وبسایتی که در حال مشاهده آن هستند را با یک کلیک به همراه آدرس کوتاه شده‌ی آن صفحه اینترنتی به حساب توییتر خود ارسال کنند.
پس از نصب پلاگین و اضافه کردن دکمه TweetIE به صفحه مرورگر در اولین بار استفاده لازم است تا در پنجره باز شده آن در حساب توییتر خود وارد شوید. برای استفاده از این پلاگین در هر صفحه وبی که بودید قسمتی از متن آن را انتخاب کنید (مثلا عنوان صفحه)‌ و بر روی دکمه TweetIE کلیک نمایید. در پنجره باز شده می توانید متن انتخابی را ویرایش کنید یا توضیح کوتاهی برایش بنویسید. لینک صفحه به کمک سایت Chilp.it تهیه شده و به صورت خودکار به انتهای توییت شما افزوده می‌گردد.


تمام آنچه برای استفاده از این پلاگین نیاز دارید عبارتند از :

TweetIE را می توانید از اینجا دانلود کنید.




تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin

در صورتی که یک وبلاگ یا وبسایت دارید حتما می دانید که سایت هایی مانند دیگ ، بالاترین ، خوشمزه و … تا چه حد می توانند در افزایش توجه و بازدید به وبلاگ شما موثر باشند. در صورتی که بتوانید با مطالبتان توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید آنها به خوانندگان همیشگی شما تبدیل خواهند شد و خب چه کسی است که از تعداد بیشتر خواننده برای مطالبش خوشش نیاید.
به عنوان یک مدیر وبلاگ وظیفه دارید که خوانندگانتان را به ثبت کردن لینک نوشته هایتان در اینگونه سایت ها ترغیب نمایید و در عین حال این کار را برایشان تا حد ممکن ساده سازید.
بسیاری از سایت های بوکمارک ، ابزارک هایی را برای ثبت کردن لینک ها در سایت خودشان فراهم کرده اند.

چند روش برای اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری در سایت های مختلف وجود دارد.در این نوشته به یک روش که در تمام سیستم های وبلاگنویسی (از جمله سیستم های وبلاگنویسی ایرانی نظیر میهن بلاگ ، پرشین بلاگ ،بلاگفا و …) کاربرد دارد می پردازیم و اگر عمری باشد این مطلب را با یک روش دیگر در آینده ای نزدیک ادامه خواهیم داد.
راحت ترین کار برای اضافه کردن این قابلیت به وبلاگ یا وبسایت استفاده از امکانات سایت ShareThis است.این سایت در واقع ارائه دهنده یک ابزارک (widget) است که منحصرا برای اینکار ارائه شده است. استفاده از ابزارک ShareThis رایگان بوده و پس از تغییر ابزارک متناسب با نیاز و علاقه خود در اینجا می توانید کدهای مربوطه را دریافت کرده و در قسمت موردنظر از پوسته وبلاگتان قرار دهید. مهمترین مزیت ShareThis نسبت به کدهای مشابه ای که سایت های دیگر نظیر Del.icio.us ، Digg و غیره در اختیارتان قرار میدهند این است که کدهای هر سایت رو جداگانه دریافت کرده و در وبلاگتان قرار دهید ، بلکه به سادگی قادر خواهید بود تا از بین ۳۹ سرویس اجتماعی وب که در بین آنها می توان از فیس بوک،دیگ،فرندفید،خوشمزه،گوگل بوکمارک،استامبل آپن نام برد هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید.

و اما ShareThis در نسخه جدید خود که هنوز در مراحل آزمایشی به سر میبرد امکاناتش را تا حد زیادی بهبود داده است که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد :
ارائه شدن ShareBox 2.0 : درست است که ابزارک این سایت امکان ِ ذخیره لینک در سایت های دیگر را به شما میدهد اما خود نیز امکانی را برای تهیه یک لیست از لینک های مورد علاقه را مشابه خوشمزه فراهم کرده است.لینک های ذخیره شده به سادگی قابلیت برچسب گذاری و فهرست کردن بر اساس همین برچسب ها را دارا میباشند اما به هر حال امکاناتش در مقایسه با Del.icio.us و سایت های دیگر از این دست اندک می باشد.
مدیریت ارتباطات : امکان ارتباط با سرویس های معتبر ایمیل نظیر Yahoo ، Gmail ، MSN و … فراهم شده است تا بتوانید به سرعت و بدون اینکه از صفحه یک سایت یا وبلاگ خارج شوید ، لینک آن مطلب مفید را برای دوستانتان ارسال نمایید.
ابزارک هوشمندتر : ابزارک جدید به صورت خودکار سه آدرس ایمیل آخر که برایشان لینک را ارسال کرده اید به شما نمایش می دهد تا بتوانید با سرعت بیشتری اشتراک گذاری را به انجام برسانید.
بهبود در طراحی : ظاهر ابزارک در نسخه جدید کاملا تغییر کرده است و با حذف زبانه هایی که قسمت ارسال لینک با ایمیل و ارسال لینک به سایت های اشتراک گذاری را از هم جدا می کرد و ادغام آنها در یکدیگر سعی دارد کار را برای کاربران آسانتر نماید.

نسخه جدید ShareThis هم اکنون در سایت هایی نظیر FoxNews.com قابل مشاهده و آزمایش است و به گفته مسئولان آن تا هفته های آینده برای ۸۰۰۰۰ کاربر این ابزارک در سراسر جهان قابل استفاده خواهد شد.




تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin

twiدر این روزها استفاده از سرویس میکروبلاگ توییتر رو به افزایش است به گونه‌ای که رشد کاربران این سرویس نسبت به سال گذشته ۹۰۰ درصد بود است. حال آنکه با توجه به این رشد، باید به نکاتی مانند امنیت کاربران این سرویس و سوء استفاده‌های احتمالی از آن نیز اشاره کرد. در این مطلب به سه نکته‌ی امنیتی که می‌تواند شما را در تله‌ی هکرها بیاندازد می‌پردازیم.

۱- کوتاه کردن نشانه‌های اینترنتی

به دلیل اینکه شما در توییتر تنها می‌توانید از ۱۴۱ کلمه استفاده کنید، همواره لینک‌های طولانی، کوتاه می‌شوند تا در میزان کارکترهای استفاده شده صرفه‌جویی شود. اما این کوتاهی نشانی‌های اینترنتی یک خطر بالقوه برای کاربران توییتر به حساب می‌آید و آن سوء استفاده‌ی هکرهای از این امکان است.

در زمانی که یک نشانی اینترنتی کوتاه می‌شود، شما نمی‌توانید مقصد یا محتوای آن را قبل از کلیک کردن تشخیص دهید، به همین دلیل یک هکر می‌توان با کوتاه کردن نشانی اینترنتی یک ویروس یا فایل مخرب را برای قربانیان توییت کند و قربانیان نیز با توجه به اینکه از محتوای آن مطلع نیستند، مورد حمله قرار می‌گیرند. به همین دلیل از این پس بدون شناخت فرد توییت‌کننده از کلیک کردن بر روی نشانی‌های اینترنتی خودداری کنید.

۲- دنبال کردن آسان دیگران

در توییتر هر کسی می‌تواند شما را بدون اجازه دنبال (Follow) کند - البته در حالتی که شناسه‌ی شما در حالت خصوصی نباشد که اکثر کاربران این سرویس از این امکان استفاده نمی‌کنند- و با توجه به اینکه برخی از کاربران در تنظیمات توییتر خود خواستار دنبال کردن افرادی شده‌اند که آنها را دنبال می‌کنند ( به صورت خودکار) در نتیجه وب‌سایت توییتر به منبع خوبی برای هرزنامه‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل در برخی موارد شاید شما افرادی را مشاهده کنید که شما را دنبال می‌کنند، در صورتی که آنها را به هیچ عنوانی نمی‌شناسید! بر همین اساس برای مبارزه با این خطر نکات زیر پیشنهاد می‌شود:

الف- در حد امکان حساب توییتر خود را به صورت خصوصی در دسترس قرار دهید و یا اینکه از نوشتن مطالب خصوصی در آن خودداری کنید.

ب- از انتخاب دنبال کردن افراد به صورت خودکار خودداری کنید.

ج- از دنبال کردن افرادی که آنها را نمی‌شناسید خودداری کنید.

۳- نفرستادن ایمیل تایید از سوی توییتر

یکی دیگر از مشکلات امنیتی توییتر، نفرستادن ایمیل تایید آدرس ایمیل توسط این وب‌سایت است. این مشکل امنیتی بدان معنا است که شما می‌توانید با آدرس ایمیلی قلابی یک حساب توییتر برای خود ایجاد کنید! نکته‌ی خطرناک این مشکل زمانی مشخص می‌شود که شما می‌توانید به عنوان یک مقام بلندپایه و با ایمیل وی یک اکانت توییتر بسازید! به عنوان مثال شما می‌توانید با آدرس ایمیلی مانند obama@whitehouse.gov یک حساب توییتر بسازید بدون آنکه آقای اوباما از آن با خبر شود.

در نهایت با تمام مزایایی که توییتر دارد، باید به این نکات نیز توجه کرد و مسائل امنیتی و مشکلات این سرویس را نیز در نظر داشت.




تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin

اگر از جمله افرادی هستید که در اکثر سرویس های اجتماعی فعالیت می کنید، به خوبی می‌دانید که بروز ماندن در این سرویس ها کاری تقریبا پیچیده و سخت است. ضمن آنکه اگر چه توییتر، فرندفید، فیس بوک و بسیاری از سرویس های دیگر به کاربران کمک می‌کنند تا با یکدیگر تماس برقرار کنند، اما هنوز هم تعداد زیادی از کاربران هستند که برای برقراری تماس از مسنجر ها استفاده می‌کنند.

digsby

تصور کنید می خواهید از آخرین تغییراتی که در فیس بوک صورت می گیرد مطلع شوید، همینطور علاقه دارید تا توییت‌های دوستان‌تان را دنبال کنید. ضمن آنکه با چند دوست دیگر در جی تاک و یاهو مسنجر نیز می‌خواهید صحبت کنید. دیگزبی برای انجام این کار ها ساخته شده است!

این برنامه از تمامی پروتکل های برقراری ارتباط با سرویس های مسنجر AIM، MSN، Yahoo، GTalk، Jabber و Facebook برخوردار است. قدرت نمایش خروجی سرویس‌های Twitter LinkedIn، Facebook و MySpace را نیز دارد. اگر پشتیبانی از این سرویس ها باعث نمی شود که دیگزبی را نهایت یک نرم افزار بدانید، باید گفت که این برنامه از سرویس های ایمیل Hotmail ، Gmail ، Yahoo Mail ، AOL/AIM Mail ، IMAP و POP هم پشتیبانی می‌کند. اینترفیس دیگزبی بسیار کاربر پسند است همچنین تنظیمات زیادی دارد که می توانید هر کدام از آنها را به دلخواه خود تغییر دهید.

زمان بروز شدن یکی از این سرویس ها پیغامی در گوشه صفحه نمایش داده می شود که می توانید به سادگی در همان جا و در صورت نیاز پاسخ خود را ارسال کنید. همین‌طور در هنگام صحبت با دوستانتان هر صفحه به صورت تب بندی شده برای شما نمایش داده می‌شود.

دیگزبی در سال ۲۰۰۸ بر اساس آمار واکوپا رتبه اول را در بین کاربران کسب کرده است. نسخه ویندوز آن را می توانید از این آدرس دریافت کنید. اگر شما هم با نمونه های مشابه این نرم افزار آشنایی دارید، می‌توانید اطلاعات خود را با دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.




تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin

توییتر نام معروف‌ترین سیستم میکروبلاگینگی جهان است که با آمدنش طرفداران بی‌شماری را به سوی خود جذب کرد. با آمدن این سرویس جالب هر روز ابزارهای مختلفی برایش طراحی شد تا استفاده از آن را راحت تر و دلچسب تر نماید. اما سایتی که امروز قصد معرفی آن را دارم به شما این امکان را می‌دهد که پس از ثبت نام در آن، و دادن شماره تلفن همراه خود بتوانید آخرین پاسخ‌هایی که به شما در توییتر داده می شود(@Replies) و همچنین آخرین پیغام‌های خصوصی که برای شما ارسال می شود(Direct Message) را روی گوشیتان به صورت اس ام اس داشته باشید.

clip_image002

نگران نباشید نکته جالب این می‌باشد که تمامی مزایای این  سرویس کاملاً رایگان می‌باشد و از آن مهمتر اینکه از شماره‌های مختلف اپراتورهای ایران نظیر اول و ایرانسل نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین پس از تائید شما توسط سرور،  به شما یک محیط کاربری داده می‌شود که شما می‌توانید در آنجا علاوه بر دیدن ریز اس ام اس های ارسالی به همراه تعداد و متن و جزئیات آن، تنظیمات دیگری را نیز نظیر زمان بندی برای دریافت اس ام اس  و… انجام دهید.

نحوه کار با سیستم:

  1. ابتدا در سایت با اکانت توییتر خود لاگین شوید.
  2. سپس شماره تلفن همراه خود به همراه کشور مثلاً “ایران” را انتخاب کرده وارد نمائید.
  3. گام آخر نیز تائید کدی است که وب سایت برای شما ارسال می کند که در صورت تائید این امکان واقعاً فوق العاده برای شما فعال می شود.



تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin
اخبار بد برای کسانی که کاربر نرم‌افزار Adobe Acrobat یا Adobe Reader هستند به گوش می‌رسد.بر طبق گزارش‌ها یک آسیب‌پذیری خطرناک در این برنامه‌ها پیدا شده است که باعث از کار افتادن نرم‌افزار گشته و به هکران اجازه دسترسی و کنترل سیستم قربانی را می‌دهد.تمام نسخه های این دو برنامه ، حتی نسخه ۹ آن آسیب‌پذیر گزارش شده و کلیه سیستم‌های عامل در معرض خطر قرار دارند.


بر طبق اطلاعیه ای که آدوبی منتشر کرده است این تنها یک تهدید نیست ، بلکه واقعا اتفاق می‌افتد و کاربران باید این هشدار را جدی بگیرند.شرکت ادوبی در حال همکاری با سازندگان آنتی‌‌ویروس برای تهیه پچ الحاقی هستند تا این حفره امنیتی را بپوشاند اما خبر بد این است که این پچ حداقل تا یازدهم مارچ ۲۰۰۹ (حدود بیست روز دیگر از تاریخ نوشته شدن این مطلب) آماده نخواهد شد.کاربران نسخه های پایینتر (یعنی هشت و هفت) باید مدت بیشتری انتظار بکشند.
تا آن زمان به کاربران توصیه می‌شود از نرم‌افزارهای جایگزین مانند FoxIt و Sumatra (لینک دانلود Sumatra) برای مشاهده فایل‌های PDF استفاده کنند.هر دوی این برنامه ها حجم کمی داشته و رایگان می‌باشند و بخوبی قادر خواهند بود به جای Adobe Acrobat و Adobe reader انجام وظیفه نمایند. در صورت عدم تمایل به استفاده از این برنامه‌ها ، آدوبی توصیه کرده است تا کاربران آنتی‌‌ویروس خود را بروز نمایند و از باز کردن فایل‌های PDF که از محتوا و منبع آن اطلاع دقیق ندارند شدیدا اجتناب کنند.

بیانیه رسمی این حفره امنیتی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.




تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin
شرکت FoxIt Software که نرم‌افزار رایگان FoxIt Reader آن یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌ها برای Adobe Acrobat به شمار می‌رود پچ الحاقی برای سه حفره امنیتی موجود در این نرم‌افزار را برای استفاده عموم ارائه کرد.وجود اشکال امنیتی در نرم‌افزار Adobe Acrobat و Acrobat Reader آنچنان مورد توجه رسانه‌های خبری جهان قرار گرفت که ایرادات FoxIt Reader را تحت پوشش قرار داد. به هر حال در این مورد خاص برنامه نویسان FoxIt توانستند سریعتر از همکارانشان در Adobe اقدام به انتشار بسته اصلاحی برای نرم‌افزارشان کنند.
بر طبق گزارش مجله امنیت رایانه‌ای ComputerWorld اشکالات امنیتی این دو برنامه ربطی به هم ندارند.برای بروزرسانی FoxIt Reader در پنجره برنامه از منوی Help‌ بر روی Check For Updates Now را انتخاب کنید تا لیستی از بروزرسانی‌هایی که نصب نکرده اید به شما نمایش داده شود. بروزرسانی موردنظر گزینه ای است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:‌


FoxIt Reader نرم افزار کوچک (حدود سه مگابایت) و رایگان برای خواندن فایل‌های PDF است که از سال ۲۰۰۱ ارائه می‌شود. این نرم‌افزار علاوه بر سازگاری کامل با فرمت PDF فضای کوچکی از هارددیسک و RAM را اشغال نموده و فایل‌ها را با سرعت بسیار زیادی باز می‌کند.FoxIt Reader علاوه بر نسخه ویندوز (در دو مدل نصبی و پرتابل) در نسخه‌هایی برای لینوکس ، ویندوزموبایل ، Symbian UIQ هم ارائه شده است. نسخه سوم این نرم‌افزار را می‌توانید با حجم ۳/۵۷مگابایت از اینجا یا اینجا دانلود نمایید.این نسخه با ویندوزهای ۲۰۰۰/XP/2003/Vista/XP64/Vista64 سازگار است.




تاریخ: 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط admin

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 31719
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

کد ایمیل